Värna dina kundrelationer

Värna dina kundrelationer

Att inte få betalt i tid kan vara ett bekymmer. Det påverkar kassaflödet och tar både tid och energi. Med hänsyn till kundrelationen kan det också vara svårt att påminna och ligga på. Hur kan du på ett bra sätt hjälpa kunden att fullgöra sina åtaganden? Ett sätt kan vara att skicka ett meddelande någon dag innan förfallodagen och göra det enkelt för kunden att betala där och då. Om det inte fungerar kan du med vår hjälp hålla alla möjligheter öppna för dem som vill betala, men som just nu har det lite knepigt eller helt enkelt bara glömt att betala.

Ibland finns de bästa kunderna bland de som inte betalar. Vi sätter alltid stort värde på relationen mellan ditt företag och dina kunder. Därför är vi måna om att anpassa inkassoprocessen efter varje kunds situation, allt för att ditt företags anseende och din kundrelation inte ska ta någon skada.

VÅR ROLL ÄR ATT HJÄLPA DIG OCH DITT FÖRETAG ATT BIBEHÅLLA EN GOD RELATION TILL DINA KUNDER GENOM HELA KREDITPROCESSEN.

Det gör vi genom att hjälpa dig och ditt företag att fatta väl avvägda och faktabaserade beslut när ni ger ut krediter till era kunder. Det handlar om att återvinna obetalda och förfallna fordringar på ett effektivt men samtidigt respektfullt och vänligt sätt. Lindorffs expertis bygger på en professionell dialog med dig som kund och med dina gäldenärer.